1 Kasım 2014 Cumartesi

Cloud Mining - CoIntellect

     Bugün anlamsız bir şekilde Bitcoin meselesine sardım. Sağda solda sürterken işleri hızlandıran cloud mining ile karşılaştım. Az daha dolaşırken bu tür işleri otomatikleştirmiş firmalar filan çıktı. Bunlar arasında en iyilerden biri olan CoIntellect ile karşılaştım. Bu şirket totalde 14 kişiden oluşuyormuş IT, network, P2P uzmanları filan. Şirket Cloud mining için tasarlanan güçlü ekran kartlarından ve cpu'lardan oluşmuş makineleri ki bunlara ASIC Miner diyolla almış ve gerekli altyapıyı kurmuşlar. Kiralama usulü -belli kontratları var- bizlere makinelerini kiralıyorlar. Şirketin lokasyonlarından biri -merkezi- Estonya da bulunmakta. Estonya ne alaka diyecek olacaksınız ki ilk okuduğumda ben öyle demiştim. Estonya'nın bir memleketinden elektrikler bedavaymış e havada soğuk zaten oralarda. Sürekli işleyen makineleride doğal olarak soğuk tutuyorlar :) Daha ne olsun bir çok masraftan yırtmış durumdular.
Şöyle bir mekanları var.

     Şu bitcoin meselesinden kısaca bahsedecek olursak eğer;

En sade şekliyle adamların yaratmış olduğu algoritmasını kırmaya çalışıyoruz burada. Brute force ile sayı denemeleri yaparak coini elde etmek için gerekli asal sayıyı buluyoruz.

     CoIntellect'e dönecek olursak eğer. Sitelerinde belirlemiş oldukları 8 tane kontrat var. Bunların ne kadar süre boyunca size kiralandıkları, kira bedeli, günlük kazancı ve kontratın süre bitiminde alacağınız minimum parayı gösteren tabloyu aşağıda görebilirsiniz.


Ben deneme amaçlı Demo paketini aldım. Ödemeler bitcoinle olacağı gibi kredi kartı ilede olabiliyor. Ben kredi kartımı kullanarak 15 € olan paketi aldım. Ödemeyi gerçekleştirdiğiniz an işlenmeye başlıyor ek bir ayarlama yapmanıza gerek yok yani. Şimdiden kazanmaya başladım bile 1 saat oldu yaklaşık ve kazanılan paranın  € karşılığı 0.0684 hiçte fena değil. Ki aldığım pakette günlük kazanılan minimum tutar 1.64 € olarak belirtilmiş durumda. 

     Kazandığınız paraları günlük olarak Paypal hesabınıza transfer edebilir veya dogecoin'e çevirebilirsiniz. Paypal'a transferlerde tek şart minimum tutarın 10 € olması. Dogecoin'e çevirdiğiniz paraları bitcoin'e belli bir kesinti karşılığında çevirebilirsiniz. Ki bu işlem CoIntellect dışında gerçekleşiyor. Bu kısımları yapmadığım için bilemiyorum.

    İleriki günlerde belki de 10 günün sonunda yani kontratımın bittiği gün sonuçları ve kazandığım parayı sizinle tekrar paylaşıyor olacağım.

Edit: 1,5 ayı geçti iki starter paketim bulunmakta şuan. Ve sonuç gayet iyi. İlk paketin parasını fazlasıyla çıkardım. Akıyor gençler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder