26 Kasım 2014 Çarşamba

VirtualBox Disklerini VMware Disklerine Dönüştürme - Vdi-Vmdk Dönüşümü

    VirtualBox'a ağızlar dolusu sövdükten sonra VMware geçtim. Sövmemin temel nedenlerinden biri Tübitak'ın yapmış olduğu SiberMeydan siber güvenlik yarışmasında OS imajlarından dolayı beni çileden çıkarması. Genymotion ise olayın başka bir boyutu. Bak yine geldi aklıma tipini s..(sevdiğim)

VirtualBox ile oluşturulan sanal makineler VDI (Virtual Disk Image) formatında saklanır. Bu VirtualBox'ın kendi formatıdır. VMware ise VMDK (VMware Virtual Machine Disk Format) formatında sanal makinelerini saklamaktadır. VirtualBox'tan VMware'e geçtikten sonra doğal olarak eski sanal makineleri yeniden kurup konfigüre etmek, gerekli programları toplamak vs.vs gibi olaylarla uğraşmak gün/günleri alabilecek bir olay. Bu yüzden dönüşümü yapabilir miyim diye bir baktım gugıl amcaya.

Bir kaç yolu olmasına rağmen en basit ve ek bir program kurmaya ihtiyaç duymadan yapabileceğimiz yol VirtualBox'ın kendi VBoxManage tool'unu kullanmaktır. Komut satırından kolayca halledebileceğimiz iş ise şu şekilde olacak;

  • VBoxManage clonehd source.vdi target.vmdk --format VMDK
Temel olarak bu şekilde olacak komutu siz kendinize göre özelleştirip yazacaksınız. Örnek;



Sanal makinenin disk boyutuna göre işlem biraz uzun sürebilir.


Bu şekilde kolayca VDI disklerinizi VMDK'ya dönüştürüp VirtualBox'tan koşarak uzaklaşabilirsiniz.

Seküri meküri dedik xp'yi tek başına dönüştürecek değiliz. Kali'de bu olaydan nasipleniyor doğal olarak.

Bu arada diskleri dönüştürmek için kullandığım VirtualBox kurulu makine benim değil. Yukarıda sövdün aşağıda onu kullandın demeyin. Bu yavşağa olan sinirimden dolayı kurmadım bir daha. Bir arkadaşın bilgisayarından hallettim -bir arkadaşım ekolü-.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder